Global Brand Manager

Open Executive Search & Selection - Milan & London · Greater Bologna Metropolitan Area, Italia ·


Descrizione dell'offerta

Il nostro Cliente per questa ricerca è un rinomato gruppo multinazionale con brand che fanno parte dell nostra memoria collettiva. Siamo alla ricerca di un/una Global Brand Manager che, riportando all'Head of Core Brands, curerà a livello globale uno dei brand più iconici. Cerchiamo un forte orientamento al business, capacità di marketing strategico e capacità di comprendere le dinamiche dei vari paesi.


Responsabilità


  • Develop and execute the annual marketing plan, in line with the brand strategy and positioning.
  • Generate and translate consumer and cultural insights into actionable brand initiatives.
  • Develop and implement brand communication & activation programs, promotions, sponsorships with relevant agencies & partners.
  • Coordinate marketing mix activities, including packaging development, experiential events, and innovation projects.
  • Promote and execute all below the line activities within On Trade and Off Trade channel, also interfacing with Trade Marketing.
  • Represent the brand directly in the field, bringing the Select experience to life for customers and consumers.
  • Maintenance and updating of ongoing reporting on market, brand and competition trends, and development of ad hoc insights.
  • Coordinate marketing mix activities including packaging development, experiential events, and innovation projects.


Cosa cerchiamo:


  • Minimo 3 anni di esperienza come Brand Manager nel mondo Lusso o Spirits
  • Business Acumen & Mentalità Imprenditoriale.
  • Inglese Fluente Eccellenti doti ci Comunicazione, Influenza, Pianificazione ed Organizzazione, Digital Agility

Candidatura e Ritorno (in fondo)