Sales Assistant Vicolungo
Descrizione dell'offerta
PIQUADRO S.p.A.
SALES ASSISTANT_Outlet Vicolungo
Salary: **Negotiable**
Reports to: Sales Manager
Type of Contract: Tempo det. PT
Main duties:
To provide consistent and exceptional standard of customer service in the store.
The Role:
To maximize sales for the store;
To develop enduring relationships with clients;
To provide product, promotion, and pricing information by clarifying customer request;
To approach customers and offer them advice and support on product to persuade them to buy;
To manage promotional allowance, rebate, and pricing discrepancies by researching promotion details and regular and special prices;
To understand and be able to advise customers on smart professional dress and appearance;
To resolve order and inventory problems by investigating data and history;
To handle returns of merchandise;
To maintain a clean and orderly environment in the store at the highest standard;
To support the team on the general operations of the “Piquadro” store;
To arrange merchandise on shelves according to popularity and other criteria;
To operate cash registers and close daily revenues;
To maintain customer database by inputting customer profile and updates;
To go the “extra mile” to meet targets.
The Candidate:
Fluency in English (written & spoken) is strongly desired and Chinese appreciated;
Retail or service industry experience;
Great customer service and people skills;
Ability to communicate and inspire customers & store colleagues;
Good standard of numeracy and problem solving;
Ability to work towards goals;
Strong organizational skills;
Dynamic and creative.
PIQUADRO S.p.A.
SALES ASSISTANT_Outlet Vicolungo
Riporta a: Store Manager
Tipo di contratto: Tempo determinato, part-time
Mansioni principali:
Fornire un servizio clienti costante ed eccezionale all’interno del punto vendita.
Il Ruolo:
- Massimizzare le vendite del negozio;
- Sviluppare relazioni durature con i clienti;
- Fornire informazioni su prodotto, promozioni e prezzi chiarendo le richieste dei clienti;
- Accogliere i clienti e offrire consulenza e supporto sui prodotti per incoraggiarli all’acquisto;
- Gestire agevolazioni promozionali, sconti e discrepanze di prezzo attraverso la verifica dei dettagli delle promozioni e dei prezzi standard o speciali;
- Comprendere e consigliare i clienti su uno stile professionale e curato;
- Risolvere problemi relativi a ordini e inventario analizzando dati e precedenti;
- Gestire i resi della merce;
- Mantenere l’ambiente del negozio pulito e ordinato secondo gli standard più elevati;
- Supportare il team nelle operazioni generali dello store “Piquadro”;
- Disporre la merce sugli scaffali in base alla popolarità e ad altri criteri;
- Utilizzare le casse e chiudere le operazioni giornaliere di incasso;
- Aggiornare il database clienti inserendo profili e modifiche;
- Andare “oltre” per raggiungere gli obiettivi prefissati.
Il Candidato ideale:
- Ottima conoscenza della lingua inglese (scritta e parlata); la conoscenza del cinese è considerata un plus;
- Esperienza nel retail o nel settore dei servizi;
- Spiccate doti relazionali e orientamento al cliente;
- Capacità di comunicare efficacemente e motivare clienti e colleghi di negozio;
- Buona capacità di calcolo e problem solving;
- Attitudine al raggiungimento degli obiettivi;
- Ottime capacità organizzative;
- Dinamismo e creatività.